سینی کابل سقفی و کاربردهای آن در صنعت

سینی کابل سقفی و کاربردهای آن در صنعت

سینی کابل سقفی و کاربردهای آن در صنعت

سینی کابل سقفی یکی از تجهیزات بسیار پر کاربرد در صنایع مختلف می باشند که وظیفه ی آن ها پشتیبانی و حمایت از هادی های الکتریکی در مسیرهای های گوناگون کابل کشی میباشد. جهت برقراری و ایجاد شبکه های برقی متنوع، خطوط مسیر زیادی برای کابل کشی وجود دارد که هر کدام تجهیزات خاص خود را میخواهند. د این موارد میتوان مسیر دیواری و یا سقفی را برای کابل کشی انتخاب نمود که همگی بستگی به فضای قابل دسترس محیط دارند.
سینی کابل سقفی بیش تر مناسب فضاهای صنعتی و تولیدی میباشد. زیرا این مکان ها معمولاً فضاهای محدودی را  دارند و بهتر است از فضاهای بالا برای انتقال کابل های برق استفاده نمود. از آنجایی که مراکز صنعتی جز محیط های تنش زا محسوب می شوند همواره احتمال بروز آسیب به کابل ها وجود دارد. بنابراین فضاهای خارجی مانند مسیر انتقال نزدیک سقف امنیت بیشتری را برای کابل های برق فراهم میکنند.

سینی کابل سقفی در این مکان ها کاربرد دارد :

کارخانجات تولید مواد غذایی
نیروگاه ها
شرکت های کلان نفت و گاز، پتروشیمی
ایستگاه های راه آهن
فرودگاه ها
صنایع خودروسازی
مجموعه های عظیم تولید تجهیزات و مواد صنعتی

ویژگی و مشخصات سینی کابل سقفی

سینی کابل سقفی ، یکی از ایده آل ترین تجهیزات پشتیبانی کابل محسوب میگردد که تا به اکنون جایگزینی برای آن وجود نداشته. در هیچ شرایطی نمی توان در سازه های فلزی یا مجموعه های صنعتی، حجم بسیار زیادی از کابل و سیم را در داخل دیوار و زیر مصالح ساختمانی قرار داد، چرا که وقتی این هادی های الکتریکی از یک مقداری بیش شوند لازم است که مسیرهای مشخصی را برای انتقال آن ها تعیین گردد.
یکی از ویژگی های منحصر به فرد سینی کابل سقفی برقراری نظم و انسجام میان کابل های برق میباشد.  در هر زمانی می توان مسیرهای کابل کشی را دنبال نمود و در صورت نیاز، به تغییر، تعمیر و همچنین انجام بازرسی های دوره ای پرداخت.
از لحاظ ساختاری کاملاً مشبک هستند تا فضای کافی جهت ورود و خروج هوا فراهم باشد، این خاصیت چندین دلیل عمده دارد که یکی از آن ها کاهش دمای هادی های الکتریکی میباشد که سطح کابل ها را در یک میزان دمان متعادل نگه می دارد.
جهت حفظ ایمنی و محفوظ نگه داشتن کابل ها و سیم های برق بهتر است  تا درپوش هایی هم جنس بدنه ی اصلی روی سینی کابل سقفی قرار داده شود، البته این درپوش ها قابلیت حرکت داشته و در هر زمانی می توان آن ها را برداشت و مجدداً روی سینی ها قرار داد.

الکترو برق آران ارائه دهنده انواع  سینی کابل در تبریز .جهت کسب اطلاعات بیشتر  در خصوص مشخصات سینی ها با ما تماس بگیرید.

« ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام الکترو برق آران روی لینک کلیک کنید. »

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.