اتصالات سینی کابل

اتصالات سینی کابل

اتصالات سینی کابل

از اتصالات سینی کابل (Cable Tray Fittings) جهت ارتباط بین سینی کابل‌ها با سایزهای متفاوت، اتصال سینی‌های کابل به دیوار و سقف، گرفتن انشعاب از خط اصلی کابل‌کشی و تغییر زاویه مسیر عبور کابل‌ها استفاده میگردد. این اتصالات اغلب با ورق گالوانیزه گرم و در دو نوع پانچ دار و بدون پانچ تولید می‌شوند. کاربرد اتصالات سینی کابل بسیار گسترده بوده و به همین دلیل در اشکال مختلف در بازار موجود میباشد.
یکی از مهم‌ترین کاربردهای اتصالات سینی کابل امکان تغییر طول و عرض مسیر کابل‌کشی در طول اجرای پروژه میباشد. با استفاده از اتصال سر به سر سینی کابل و تبدیل سینی کابل(Cable Tray Reducer) می‌توان به سادگی و بسیار ارزان طول و عرض مسیر کابل کشی را افزایش و تغییر داد.
یکی دیگر از چالش‌های مسیر کابل‌کشی تغییر زاویه عبور کابل‌ها میباشد که با استفاده از زانوی سینی کابل این مشکل برطرف می‌شود. جهت و زاویه در زانوی سینی کابل متنوع است. جهت اتصال دو سینی کابل با زاویه 45 درجه از زانوی سینی کابل 45 درجه و به منظور اتصال آن‌ها در زاویه 90 درجه از زانوی سینی کابل 90 درجه استفاده می‌شود.
برای انتخاب زانوی سینی کابل مناسب باید به ورق سینی کابل و ضخامت زانوی سینی کابل توجه نمود. علاوه بر این زانویی‌ها با توجه به کاربردشان در انواع عمودی، افقی، متحرک و ثابت در بازار موجود میباشند.
 سه راهی سینی کابل (Cable Tray Horizental Tee) و چهارراهی سینی کابل (Cable Tray Horizental Cross) جهت گرفتن انشعاب از خط اصلی کابل‌کشی به کار می‌روند.
از سه راهی سینی کابل برای تبدیل یک مسیر به دو مسیر و از چهار راهی سینی کابل برای تبدیل یک مسیر به سه مسیر استفاده میگردد. در انتخاب این نوع از اتصالات باید به ارتفاع، زاویه، ضخامت و نوع ورق آن‌ها توجه نمود.
از پیچ کله قارچی جهت وصل کردن سینی کابل و اتصالات استفاده می‌شود.این پیچ‌ها به روش گالوانیزه گرم آبکاری می‌شوند و در برابر رطوبت مقاوم میباشند.
پیچ های کله قارچی در دو اندازه  1 سانتیمتری و 2 سانتیمتری تولید میگردند و در 4 نوع پیچ کله قارچی کوتاه، پیچ کله قارچی بلند، پیچ اتاقی و پیچ کله قارچی آلن در بازار موجود میباشند.
راد گالوانیزه نیز یکی دیگر از پرکاربردترین اتصالات سینی کابل است که جهت آویزان کردن سینی کابل و نردبان کابل از سقف استفاده می‌شود. راد‌ها از مفتول گالوانیزه گرم و در انواع راد دنده درشت، راد دنده ریز، راد یک متری و راد دو متری در بازار عرضه میگردند.
ساپورت سینی کابل (Cable Tray Support) در سه نوع زمینی، دیواری و سقفی به صورت ثابت و متحرک در بازار موجود میباشد. این ساپورت‌ها از ورق گالوانیزه گرم و سرد و در اندازه‌های 1 متری تولید می‌شوند. اما ساپورت سینی کابل سقفی که برای عبور سینی کابل از سقف به کار می‌رود کاربرد بیشتری داشته.
این ساپورت‌ها به وسیله راد گالوانیزه به سقف نصب می‌‌گردند و تعداد آن‌ها به حجم کابل به کار رفته بستگی دارد. از پیچ و مهره های سینی کابل برای اتصال سینی‌‌های کابل به یکدیگر استفاده می‌گردد. این اتصالات نیز از ورق گالوانیزه و تمام رزوه در نمره های 8،6،4 و10تولید می‌شوند.

الکترو برق آران ارائه دهنده انواع  سینی کابل در تبریز .جهت کسب اطلاعات بیشتر  در خصوص مشخصات سینی ها با ما تماس بگیرید.

« ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام الکترو برق آران روی لینک کلیک کنید. »

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.