موارد استفاده دیزل ژنراتور

موارد استفاده دیزل ژنراتور

موارد استفاده دیزل ژنراتور

امروزه یکی از متداول ترین موارد استفاده دیزل ژنراتور  برای تأمین انرژی پشتیبان یا استندبای تأسیسات و سیستم ها در صورت قطع برق مورد استفاده قرار می گیرند. دیزل ژنراتورهای مدرن برای پایش مداوم جریان الکتریکی طراحی شده اند و در صورت قطع برق به طور خودکار شروع به کار می کنند و در صورت آنلاین شدن سرویس برق، خاموش می شوند.  در ادامه با موارد استفاده دیزل ژنراتور بیشتر آشنا میشویم.

کاربرد دیزل ژنراتور در معدن

دیزل ژنراتورها به طور گسترده ای در عملیات استخراج در سراسر جهان استفاده می گردند. آن ها بیش از ۷۰٪ از کل نیروی مورد نیاز در عملیات استخراج را با تجهیزات سنگین همچون ماشین های حفاری، تسمه های نقاله و جرثقیل ها تأمین می کنند.  زیرا ژنراتور ها قابل حمل هستند و می توانند به راحتی در مناطق معدنی دور از دسترس و در شرایط خاص مورد استفاده قرار گیرند.

 

کاربرد دیزل ژنراتور در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی

این صنعت از بسیاری جهات یکی از حساس ترین صنایع میباشد. بدون دیزل ژنراتور جهت تهیه پشتیبان برق در صورت قطع شدن برق، بسیاری از بیماران در مراکز درمانی جان خود را از دست می دهند. بیماران جدی همچون بیماران در بخش مراقبت های ویژه (ICU) در معرض خطر بوده زیرا دستگاه های پشتیبانی کننده زندگی مانند پمپ های اکسیژن با کوچکترین قطعی برق کار نمی کنند.

ژنراتورهای دیزلی قابل اطمینان ترین منبع تغذیه پشتیبان برای بیمارستان ها میباشند زیرا نگهداری آنها نسبت به ژنراتورهای گاز طبیعی آسان تر میباشد. و در صورت خرابی شبکه برق (تا زمان کم شدن میزان سوخت موجود) منبع تغذیه بدون وقفه را تأمین می نماید. مخزن کامل گازوئیل بسته به اندازه آن می تواند بیش از ۸ ساعت در کل بیمارستان دوام بیاورد.

کابرد دیزل ژنراتور در مراکز تجاری

خاموشی در اماکن تجاری به معنای ضررهای هنگفت درآمد در صندوق پول، چالش های ایمنی برای افراد و امور مالی،  سایر تجهیزات خودکار و خاموش شدن کامل عملیات میباشد.

یک دیزل ژنراتور به شما این امکان  را می دهد از منافع تجاری خود و درآمد خود محافظت نماید.

کاربرد دیزل ژنراتور در صنایع نفت و گاز

در صنعت نفت و گاز، وقت طلاست. هر دقیقه اتلاف وقت، چه به دلیل خرابی دستگاه یا قطعی برق، منجر به صرف هزینه میشود. ژنراتورهای مجهز به دیزل بخشی جدایی ناپذیر از این صنعت بوده زیرا از آنها جهت تأمین نیرو در کلیه فعالیت های حوزه های نفت و گاز از جمله حفاری، پمپاژ و بارگیری استفاده می شود.

در بیشتر موارد اکتشاف نفت و گاز در مکان های دور افتاده با شرایط سخت صورت میگیرد. بدون تولید دیزل ژنراتور، کار در این مناطق کاملاً غیرممکن میباشد. زیرا آن ها عمدتا از شبکه های برق دور میباشند.

کاربرد دیزل ژنراتور در ساخت و ساز

دیزل ژنراتورها در صنعت ساخت و ساز نیز ضروری میباشند. پروژه های ساختمانی اغلب به دلیل قطع برق یا کمبود منبع تغذیه در برخی از سایت های ساختمانی متوقف می گردند. قطع مداوم برق می تواند منجر به تاخیر در زمان اتمام پروژه و همچنین هزینه هایی به دلیل عقب افتادن از برنامه گردد.

 

کاربرد دیزل ژنراتور در زمینه صنایع تولیدی

مشکل کوچکی در صنعت تولید نه تنها می تواند به معنای تولید با حجم کم باشد، بلکه به معنای تولید بی کیفیت نیز  میاشد .  وقتی خاموشی در کارخانه های تولید اتفاق می افتد، همه مراحل را تحت تأثیر قرار داده، از تأمین مواد اولیه تا فروش محصول. برنامه های عادی قطع می گردد، اهداف برآورده نمی شوند، مواد اولیه خراب شهد، ایمنی به خطر می افتد و در بعضی موارد کیفیت محصول تحت تأثیر قرار می گیرد و این می تواند منجر به از دست دادن مشتری شود.

دیزل ژنراتورهای آماده به کار در صورت بروز چنین خاموشی منبع تغذیه اضطراری را تأمین می نمایند و از این رو صنایع تولیدی در برابر ضررهای هنگفت محافظت می کنند.

کاربرد دیزل ژنراتور در مراکز ارتباطات

رایانه ها و مراکز داده امروزه قلب هر صنعت میباشند. امروزه بسیاری از صنایع داده های خود را در سرورها ذخیره می کنند، آن ها نیاز به دسترسی به این داده ها در همه زمان ها دارند تا مشاغل خود بدون مشکل مدیریت کنند. با قطع برق، این سرورها غیرقابل دسترسی شده و مشاغل مجبورند فعالیت خود را متوقف نمایند.

ژنراتورهای دیزلی در ایجاد پشتیبان گیری برق مداوم و فوری در هر زمان که شبکه برق قطع شود، برای این صنعت بسیار قابل اعتماد میباشد.

 

کاربرد موتور دیزل در آسمان

از اواخر ۱۹۳۰ چندین هواپیما از موتور دیزلی جهت تامین نیروی محرکه پروانه های خود استفاده کرده اند. هزینه سوخت دیزل نسبت به بنزین منجر به تولید هواپیمای کوچک در صنعت حمل و نقل هوایی گشته ، از این رو تولیدکنندگان این صنعت  به تازگی وارد صحنه فروش و ارتقا موتور دیزلی گردیده اند.

کاربرد موتور دیزل بر روی آب

موتور دیزل بر روی آبی دارای قدرت و سرعت بالایی میباشد. بزرگترین موتور های دیزل در کشتی های اقیانوس پیما استفاده می گردند.

مطالعه بیشتر : انواع دیزل ژنراتور

الکترو برق آران ارائه دهنده انواع دیزل ژنراتور در تبریز .جهت کسب اطلاعات بیشتر  در خصوص مشخصات دیزل ژنراتورها با ما تماس بگیرید.

« ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام الکترو برق آران روی لینک کلیک کنید. »

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.