دانستنی های کلید و پریز

دانستنی های کلید و پریز

دانستنی های کلید و پریز

کلید و پریز از جمله اصلی ترین المان ها در برقکاری ساختمان محسوب میگردند که نه تنها از نظر کاربرد بلکه از نظر دکوراسیون داخلی و زیبایی نیز مورد توجه و اهمیت قرار میباشند.
این قطعات کوچک در ابعاد و طرح های مختلف به بازار عرضه می شوند. با قرار گرفتن  انواع مختلف کلید و پریز بر روی دیوار با انواع پوشش ها نظیر کاغذ دیواری، رنگ، پانل های چوبی و … نمایی بسیار جذاب و منحصر بفرد به فضای خانه می بخشد.
نکته ای که در خرید کلید و پریز باید به آن دفت کرد، ایمنی می باشد. این قطعات مستقیماً با انرژی برق در ارتباط بوده، بنابراین در ساخت آن ها توجه به نکات ایمنی اهمیت بسزایی دارد.

ویژگی های کلید و پریز

نورپردازی و تامین نور لازم برای ساختمان امری بسیار ضروری است و طراحان داخلی تدابیر بسیاری برای آن می اندیشند و ایده های خلاقانه خود را برای هر چه زیباتر نمون فضا  بکار میبرند.
سیستم نورپردازی ساختمان با نصب کلید و پریز تکمیل شده و زیبایی و جذابیت را برای فضای ساختمان به ارمغان می آورد. وجود کلید و پریزهای لوکس بر روی انواع دیوارپوش نمایی متفاوت ایجاد میکند که موحب جلب توجه بیننده  میشود.
شاید در نگاه اول، لوستر و چراغ های تزئینی بیشتر خودنمایی کنند، اما با کمی دقت می توان به زیبایی کلید و پریز بر روی دیوار نیز پی برد.
 متریالی که در ساخت تجهیزات روشنایی استفاده میگردد اصولاً از جنس نسوز هستند و موجب افزایش ایمنی در ساختمان افزایش میشوند.
کلید و پریزهای نسوز غیر قابل اشتعال هستند. طراحی اتصالات داخلی آن ها به گونه ای میباشد که احتمال ایجاد جرقه و احتراق را به میزان قابل توجه کاهش می دهد.
این محصولات براساس استانداردهای لازم طراحی و ساخته شده و با طرح های گوناگون برای ارائه به مشتریان در بازار عرضه میشوند.

بخش های مختلف کلید و پریز

مکانیزم درونی
مکانیزم درونی به ساختار درونی کلید و پریز که شامل سیم پیچی، اتصالات درونی و تعداد پل یعنی تک پل و دوپل است، اشاره میکند.
قاب
قاب کلید و پریز به قسمتی که بر روی دیوار نصب شده و قابل رویت هستند اشاره دارد. کلید و پریزهایی که در گذشته ساخته می شدند به قاب خود پیچ و مهره می شدند اما مدل های جدیدی که اخیراً به بازار عرضه میگردند به قاب متصل نمی شوند بلکه به راحتی بر روی دیوار قرار می گیرند. مکانیزم کلید و پریزهای جدید فنری بوده و به آسانی قابل نصب در عمق دیوار هستند.

انواع کلید و پریز

  • کلید و پریز سوئیچی
  • کلید لمسی
  • کلید و پریز تایمری
  • کلید با سنسور حرکتی
  • کلیدهای تک پل و دوپل
  • کلید دیمر
  • پریز برق یو پی اس
  • پریز برق ارت دار

الکترو برق آران ارائه دهنده انواع  تجهیزات صنعتی موتلوسان در تبریز .جهت کسب اطلاعات بیشتر  با ما تماس بگیرید.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.