انواع سینی کابل 

انواع سینی کابل 

انواع سینی کابل

در واقع سینی کابل وظیفه محافظت از سیستم عبوری کابل‌ها و منظم کردن کابل‌ها و جلوگیری از تماس کابل‌ها با یکدیگر از طریق سینی کابل انجام می‌شود. با استفاده از سینی کابل می‌توان از کابل برق، کابل شبکه و اینترنت، کابل کواکسیال استفاده کرد.
میزان ضخامت و عرض سینی کابل به نوع کابل و وزن کابل آن بستگی دارد. معمولا از سینی کابل برای کابل‌های برقی که ضخامت زیادی دارند استفاده می‌شوند زیرا وزن بالایی نسبت به سایر کابل‌های دیگر دارند.

دسته بندی بر اساس مواد اولیه سینی کابل

ورق استیل
ورق فولادی
آلومینیوم

دسته بندی بر اساس نوع پوشش سطح سینی کابل

سینی کابل گالوانیزه فابریک
سینی کابل پودری استاتیک
سینی کابل آبکاری گرم

دسته بندی بر اساس کاربرد و محیط مورد استفاده

سینی کابل مشبک
سینی کابل سبدی
سینی کابل کانالی
سینی کابل نردبانی

سینی کابل از جنس فولاد

جنس فولاد بالاترین کیفیت و ماندگاری را دارد و برای پروژه‌هایی که در آنها فاکتور ماندگاری سینی در سالیان طولانی مهم است، استفاده می‌شود. البته وزن بالا و مقاومت کم در برابر خوردگی از ضعف‌های فولاد است.
برای جلوگیری از خوردگی، توسط شرکت‌های تولیدکننده‌ی این محصول روش‌هایی مانند استفاده از آبکاری و پوشش‌های اپوکسی و گالوانیزه استفاده می‌شود. سینی کابل گالوانیزه یکی از رایج‌ترین محصولاتی است که امروزه در این حوزه استفاده می‌شود.

سینی کابل از جنس استیل

سینی کابل استیل که در واقع همان فولاد ضد زنگ است، از دیگر محصولات پرکاربرد است. این محصول از مقاومت خوبی در برابر رطوبت، خمش و دمای بالا برخوردار است و در آن از آلیاژهای فولاد ضد زنگ استفاده می‌شود. آلیاژهای کروم و نیکل در سینی کابل استیل باعث افزایش مقاومت در برابر خوردگی و تسهیل جوشکاری آن می‌شود.

سینی کابل از جنس آلومینیم

مهمترین ویژگی سینی آلومینیومی هم وزن پایین و خوردگی بسیار کم است. عدم وجود خاصیت مغناطیسی در آلومینیوم هم این محصول را در مکان‌هایی که تأثیرات مغناطیسی افزایش می‌یابد به گزینه‌‌ای ایده‌ال تبدیل می‌کند که باعث کاهش تلفات الکتریکی در کابل‌ها می‌شود.

سینی کابل گالوانیزه فابریک

در صنعت برق به منظور محافظت از کابل‌ها و عبور آن از نگهدارنده کابل یا همان سینی کابل بکار برده می شود که معمولا به منظور تولید آن از ورق گالوانیزه یا جی آر پی یا استیل بکار برده می شود. سینی کابلهایی که در سوله‌ها و پارکینگ‌ها و فضاهای سقف دار بکار برده می‌شوند از جنس گالوانیزه فابریک می باشد.
سینی کابل رنگی پودری استاتیک
از خصوصیات عالی این نوع سینی کابل شامل پوشش با غلظت زیاد، مقاومت داشتن در برابر رطوبت و گرما و اشعه uvخورشید است.
سینی کابل آبکاری گرم
سینی کابل‌ گالوانیزه با آبکاری گرم است که ضد زنگ می باشد و به منظور مکان های رطوبت دار و اسیدی مناسب است.

سینی کابل مشبک

سینی کابل مشبک یا پانچ‌شده دارای سوراخ‌هایی در کف سینی است که به انتقال هوا و یا تخلیه آب احتمالی کمک می‌کند و از اجتماع گرد و خاک در آن تا حد زیادی جلوگیری می‌کند. مزیت سینی کابل مشبک نسبت به بقیه انواع سینی کابل این است که کابل‌ها می‌توانند در صورت نیاز از سوراخ‌های مختلف سینی خارج شوند و به سایر قسمت‌های شبکه سیم‌کشی متصل شوند.

سینی کابل سبدی

سینی کابل سبدی به صورت مجموعه‌ای از نوارهای فلزی یا پلاستیکی است که شبیه یک سبد درست شده است. مزیت سینی کابل سبدی در این است که برای پشتیبانی از سیم‌کشی با سیم‌های با طول‌ کوتاه بین یک یا دو متر استفاده می‌شود.
این نوع سینی کابل همچنین به راحتی بر روی دیوار، سقف، کف و … قابل نصب است و هوا در داخل آن به خوبی جریان می‌یابد.
وزن کم و دسترسی مناسب به کابل‌ها در این نوع سینی، معمولاً برای کاربردهای مخابراتی، نگهداری و هدایت از فیبر نوری استفاده می‌شود. جنس سینی کابل سبدی معمولاً از فولاد گالوانیزه می‌باشد.

سینی کابل کانالی

این نوع سینی کابل برای اجرا پروژه‌هایی که دارای تعداد محدودی از کابل یا سیم‌های ظریف هستند، استفاده می‌شود که معمولاً دارای طولی بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ سانتیمتر است. به دلیل وجود کانال‌های باریک در این نوع سینی، می‌توان از آن برای گرفتن انشعاب کوچکتر از یک سینی دیگر هم استفاده کرد.

سینی کابل نردبانی

این نوع سینی کابل که گاهی از آن با نام نردبان کابل هم یاد می‌شود برای سیم‌کشی در حالت‌های عمودی استفاده می‌شود. لنگرهایی که در داخل این سینی نردبانی کار گذاشته می‌شود باعث می‌شود که بتوانید کابل‌ها را در آن به صورت ثابت نگه دارید.
در سیم‌کشی افقی هم در مواقعی که نیاز به ثابت کردن کابل‌ها داشته باشید، می‌توان از این نوع سینی کابل استفاده کرد. عبور جریان هوا، نداشتن رطوبت و امکان ورود و خروج کابل‌ها از دو طرف سینی از مزایای دیگر سینی کابل نردبانی است.

الکترو برق آران ارائه دهنده انواع سینی کابل در تبریز .جهت کسب اطلاعات بیشتر  در خصوص مشخصات سینی کابل و نردبان کابل  با ما تماس بگیرید.

« ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام الکترو برق آران روی لینک کلیک کنید. »

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.