چاه ارت و تجهیزات ارتینگ

چاه ارت و تجهیزات ارتینگ

 چاه ارت و تجهیزات ارتینگ

ارتینگ یا سیستم زمین:

سیستم ارتینگ یک سیستم افزایش ایمنی تجهیزات و موجودات می‌باشد. این سیستم می‌تواند در سطح بزرگ توسط برقگیر و لوازم  مورد نیاز چاه ارت حفاظت را انجام دهد.

تجهیزاتی که برای محافظت از آنها از ارتینگ استفاده میگردد را می‌توان به دسته های زیر تقسیم کرد :

  1. تجهیزات الکتریکی شامل دستگاه های الکتریکی و تابلوهای برق و تمامی وسایل فلزی که به نوعی به این تجهیزات به طور مستقیم و یا غیر مستقیم متصل می‌باشند.
    در این گروه، تجهیزات در اثر برخورد سیم یا هرگونه هادی به بدنه تجهیزات دستگاه برق دار می‌شوند و جان موجودات زنده در اثر تماس با این وسیله به خطر می‌افتد.
  2. تجهیزات و وسایل فلزی که در اثر برخورد صاعقه برق دار میگردند. این دسته تجهیزات پس از اصابت صاعقه برق دار میگردند و جان موجودات زنده ای که با آن برخورد دارند را به خطر می‌افتد.
  3. تجهیزات الکتریکی که در اثر برخورذ صاعقه ولتاژ در آنها افزایش می یابد . این دسته تجهیزات معمولا با تغییرات ناگهانی ولتاژ بالای حاصل از برخورد صاعقه تخریب می‌شوند.

نحوه جلوگیری از خطرات توسط تجهیزات ارتینگ:

سیستم ارت ، تجهیزات را توسط یک هادی که در اکثر مواقع مسی است ، به زمین متصل می‌کند تا جریان های اضافی به زمین که بعنوان مرجع می‌باشد ، منتقل گردد و باعث کاهش اثرات مخرب این خطا می‌شود.

به دلیل اینکه مقاوت الکتریکی هادی فلزی تعبیه شده در سیستم ارتینگ بسیار پایین تر از بدن انسان است، جریان الکتریکی عبور از هادی فلزی را ترجیح می‌دهد. در این حالت جریان عبوری از بدن جاندار بسیار پایین تر از حد مجاز خواهد بود و خطری جاندار را تهدید نخواهد کرد.

 

الکترو برق آران توزیع کننده انواع تجهیزات ارتینگ .جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

« ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام الکترو برق آران روی لینک کلیک کنید. »

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.