سینی کابل گالوانیزه گرم

سینی کابل گالوانیزه گرم

سینی کابل گالوانیزه گرم

سینی کابل گالوانیزه گرم یا گالوانیزه گرم عمقی نوعی از سیستم حفاظت از سیم و کابل ها میباشد. این نوع سینی کابل معمولا در مناطق با رطوبت بالا و یا خورندگی شیمیایی بالا استفاده میشود.

در این نوع سینی کابل مکانیسم بدین صورت است که  از یک لایه محافظ از جنس فلز روی استفاده میشیود.

 در مناطقی که رطوبت معمولی داشته باشد و یا خوردگی وجود نداشته باشد از روکش گالوانیزه سرد جهت افزایش طول عمر سینی برق استفاده میگردد.

عملیات آبکاری سرد

عملیات آبکاری سرد بر روی ورق در خود کارخانه تولید کننده ورق انجام میشود.  سینی های گالوانیزه سرد مستقیما از ورق گالوانیزه سرد تولید میشوند.

از عملیات آند و کاتد در فرآیند گالوانیزاسیون سرد استفاده میگردد. در واقع ورق آهن باردار شده و پس از عبور از سطح حوضچه، فلز روی به آن میچسبد، سپس از درون غلطکها عبور داده میشود و تا ضخامت روی کنترل گردد.

عملیات گالوانیزاسیون گرم

عملیات گالوانیزاسیون گرم موجب یکنواختی و تمیزی سطح ورق به خصوص محل برش، پانچ و جوشکاری می شود. این پوشش از  خوردگی و زنگزدگی سطح فلز جلوگیری مینماید.

پوشش گالوانیزه گرم عمقی، دارای وزن حدودا 600 گرم در متر مربع میباشد. بعد از عملیات پانچ و ایجاد سوراخ بروی سطح سینی های گالوانیزه سرد، لبه های ایجاد شده بعد از پانچ کاری دیگر پوشش گالوانیزه را ندارند، در نتیجه برای مناطقی که رطوبت بالایی دارند استفاده از ورق گالوانیزه سرد توصیه نمی شود

تفاوت سینی گالوانیزه گرم و سرد

تفاوت سینی کابل گالوانیزه گرم و سرد در ضخامت پوشش فلز روی می باشد. به منظور دوام بیشتر نسبت به لبه های گالوانیزه نشده در سینی کابل سرد و امکان شروع زنگ زدگی از این نقاط  از سینی گالوانیزه گرم استفاده میشود.

مطالعه بیشتر : تفاوت سینی کابل گالوانیزه گرم و سرد!

ورق مورد نیاز جهت تولید سینی کابل گالوانیزه گرم

ورق مورد نیاز جهت تولید سینی ​کابل آبکاری گرم، دارای حداقل ضخامت 1.5 میلیمتر از جنس ورق روغنی میباشد. برای ضخامت های 2 میلیمتر به بالا از ورق سیاه استفاده می گردد. ورق های با ضخامت کمتر به دلیل حرارت بالای حوضچه مذاب مکن است دچار دفرمگی و تغییر حالت شوند.

تفاوت این دو ورق در روش تولید آنها میباشد که اولی به طریق نورد سرد و دومی نورد گرم بوده. دیواره کناری این محصول به طور معمول دارای لبه های به ارتفاع 30 ، 40 ، 50 میلیمتر

میباشد. تعداد لبه های اضافی جهت افزایش مقاومت و تحمل بار اضافه میگرد

 انواع سینی کابل و اتصالات سینی کابل در الکتروبرق آران تبریز

نصب سینی کابل گالوانیزه گرم

برای نصب سینی کابل گالوانیزه گرم باید سیستم های نگهدارنده ای را جهت استقرار آن طراحی شود.

طراحی و محاسبه سیستم نگهدارنده سینی کابل و نردبان کابل براساس داده های خاص میباشد از جمله:

تعداد کابل، نوع کابل، شرایط آب و هوایی، موقعیت سیستم و فضاهای موجود، از پارامترهای مهم در طراحی ومحاسبه میباشند .

به همین دلیل باید سیستم نگهدارنده سینی گالوانیزه گرم، ضمن دارا بودن شکل ظاهری زیبا، از مقاوت کافی نیز برخوردار باشد.

استحکام موجب میشود تا سینی کابل به مرور به دلیل شرایط محیطی و افزایش کابل در توسعه احتمالی تغییر شکل نداشته باشد .

الکترو برق آران ارائه دهنده انواع سینی کابل در تبریز .جهت کسب اطلاعات بیشتر  در خصوص مشخصات سینی کابل و نردبان کابل  با ما تماس بگیرید.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.