سینی کابل پانچ شده

سینی کابل پانچ شده

سینی کابل پانچ شده

سینی کابل پانچ شده معمولا از ورق پانچ شده سرد یا گرم  تولید می شود. سینی کابل پانچ شده با توجه به مقاوم بودن در مقابل زنگ زدگی در محیط های شرجی گزینه بسیار مناسبی است. از این رو جهت استفاده در سیستم های کابل کشی کارخانجات صنایع مختلف ، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی ، و نیروگاهی و دارویی و شیمیایی مورد استفاده قرار میگیرند.
برای پانچ سینی کابل از دستگاه تمام اتوماتیک سی ان سی با عرض دو متر و جهت خمکاری سینی کابل از دستگاه نیمه اتوماتیک خم استفاده میگردد.
جهت تولید سینی کابل پانچ شده از ورق پانچ شده گرم و یا ورق پانچ شده سرد در ضخامت های 0.8 میل الی 2.5 میلیمتر استفاده می گردد . سینی ها در  انواع پانچ دار و بدون پانچ تولید می گردد.
ورق مورد استفاده در تولید سینی کابل پانچ شده:
سینی کابل پانچ شده به  دلیل عبور حجم بالایی از کابل های با سطح مقطع زیاد، عمدتا با ورق های مستحکم و با کیفیتی ساخته می شود. به طور کلی ورق استفاده شده در این دسته از تجهیزات صنعتی، علاوه بر آنکه باید مقاومت بالایی در برابر بارها و نیروهای خارجی داشته باشد، باید در برابر رطوبت نیز از خود مقاومت نشان دهد.
 انواع ورق هایی که در ساختار سینی برق پانچ شده مورد استفاده قرار می گیرند، عبارتند از:

ورق روغنی

به طور کلی ضخامت این نوع از ورق های فولادی، از طریق فرآیند نورد سرد تعیین میگردد. در طول این فرآیند، ورق هایی با ضخامت نسبتا زیاد تحت فشار غلتک ها قرار گرفته. و فاصله بین غلتک های مورد نظر به گونه ای تنظیم میشود که پس از گذشتن ورق با ضخامت زیاد از زیر آن ها، ورقی با ضخامت مورد نظر تولید شود. از آنجایی که در هنگام تولید ورق های روغنی از عملیات های حرارتی استفاده نمیگردد، این ورق ها کیفیت سطح بسیار بالایی دارند. به همین دلیل عمدتا از ورق های روغنی بیشتر در مکان هایی  که در معرض دید قرار دارد استفاده میگردد.

ورق سیاه

نوع دیگری از ورق های استفاده شده در تولید فرآیند سینی کابل پانچ شده ورق های سیاه میباشند. به طور کلی به منظور تولید این دسته از ورق ها از نورد گرم استفاده میگردد. در طول این فرآیند دمای ورق ها تا حد معینی که معمولا از طریق استاندارد ها تعیین می شود، افزایش یافته و سپس تحت فشار غلتک ها قرار میگیرد و ورقی با ضخامت مورد نظر تولید می شود. از آنجایی که این نوع از ورق ها عمدتا از طریق عملیات های حرارتی تولید میگردند، ورق های تولید شده رنگ کدر و سیاهی دارند. با همین دلیل به این ورق ها، ورق سیاه گفته می شود‌.

ورق گالوانیزه

یکی از پرکاربردترین ورق هایی که در تولید سینی کابل پانچ شده مورد استفاده قرار میگیرد ورق های گالوانیزه هستند.  متریال پایه در این دسته از ورق ها، فولاد میباشد. به دلیل فولاد ورق های تولید شده، استحکام بسیار بالایی دارند. سپس از طریق فرآیند های آبکاری سرد و یا گرم پوشش از فلز روی بر سطح ورق های فولادی قرار گرفته تا به این واسطه مقاومت آن ها در برابر رطوبت افزایش یابد.

نحوه انتخاب سینی کابل پانچ شده

سینی کابل پانچ شده  در سایز هایی با عرض  5 ، 10 ، 15 ، 20 ، 25 ، 30 ، 40 ، 50 و 60 سانتیمتر و در ارتفاع  4 ، 5 ، 6 ، 8 ، 10 و 15 سانت و در شاخه های 2 و 3 متری تولید می شود.

جهت کاهش هزینه در هنگام  سفارش سینی کابل های درب دار میتوان ، درب سینی کابل را از ورق نازک تری از سینی انتخاب کرد.

الکترو برق آران ارائه دهنده انواع سینی کابل در تبریز .جهت کسب اطلاعات بیشتر  در خصوص مشخصات سینی ها با ما تماس بگیرید.

« ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام الکترو برق آران روی لینک کلیک کنید. »

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.