سینی کابل صنعتی و ویژگی های آن

سینی کابل صنعتی و ویژگی های آن

سینی کابل صنعتی و ویژگی های آن

سینی کابل صنعتی یکی از انواع تجهیزات به کار رفته در صنایع میباشد که موظف است مسیر کابل کشی و سیم کشی تاسیسات صنایع را ایجاد نماید. در واقع این تجهیزات صنعتی به دلیل قابلیت ها و ویژگی های بخصوصی که دارند، جایگزین بسیار مناسبی برای لوله های فولادی به کار رفته در صنایع میباشند.

همانطور که میدانید در صنایع معمولا از کابل های فشار قوی که به سرعت داغ می شوند استفاده میگردد. به همین دلیل در صورتی که انتقال حرارت بین کابل و هوای اطراف آن به خوبی صورت نگیرد، احتمال وقوع آتش سوزی و آسیب دیدن کابل ها خیلی زیاد است.

در روش های قدیمی که  از لوله های فولادی به منظور محافظت از سیم استفاده می شد، به دلیل اینکه اطراف کابل به طور کامل توسط لوله پوشانده می شد، احتمال آتش سوزی زیاد بود. اما امروزه استفاده از سینی برق فلزی موجب شده تا حد زیادی آسیب های وارده به کابل ها کاهش یافته و در مقابل طول عمر کابل افزایش یابد.

 

ویژگی های سینی کابل صنعتی

اکثز اوقات تاسیسات برقی صنایع، در محیط های غیر مسقف قرار دارند. به همین دلیل در معرض رطوبت بوده و احتمال زنگ زدگی آنها بسیار بالا است. همچنین کابل هایی که در این صنایع مورد استفاده قرار می گیرند، دارای وزن بسیار زیادی هستند. به همین دلیل در تولید سینی کابل صنعتی، از ورق های فولادی استفاده می گردد.

این نوع ورق ها استحکام بسیار زیادی دارند و در برابر وزن کابل ها مقاوم هستند.همچنین روی سطح این سینی ها، پوششی از فلز روی قرار میدهند تا مقاومت این دسته از تجهیزات صنعتی در برابر رطوبت افزایش یافته و دیرتر آسیب ببینید. علاوه بر اینها حفره های در کف سینی کابل صنعتی تعبیه میشود که هوا به راحتی در اطراف کابل ها به گردش درآمده و انتقال حرارت آن ها به خوبی انجام گیرد.

متریال بکار رفته در سینی کابل صنعتی

به طور کلی سینی کابل هایی که در صنعت مورد استفاده قرار میگیرند، با استفاده از متریال های گوناگونی تولید می گردند. از جمله این متریال می توان به موارد زیر اشاره نمود:

فولاد

اگر در ساختار سینی کابل صنعتی از ورق های فولادی استفاده گردد، این نوع سینی کابل از استحکام قابل توجهی برخوردار خواهد بود. ولی ورق فولادی به تنهایی در برابر رطوبت مقاومت ناچیزی داشته و به سرعت زنگ می زند. به همین دلیل در اکثر موارد پوششی از فلز روی یا رنگ های اپوکسی بر سطح آن قرار  میدهند تا مقاومت آن در برابر رطوبت افزایش یابد.

استنلس استیل

ترکیبات این فلز به گونه ای است که سینی کابل صنعتی تهیه شده با آن علاوه بر استحکام بالا مقاومت بسیار مناسبی در برابر خوردگی نیز داشته باشد. فولاد استنلس استیل  قیمتی به مراتب بیشتر از ورق های فولادی گالوانیزه دارد.

آلومینیوم

از دیگر متریال هایی که برای تولید سینی کابل صنعتی استفاده می شود، می توان به آلومینیوم اشاره نمود. استحکام این نوع سینی کابل نسبت به فولاد کمتر است. اما به علت مقاومت در برابر خوردگی و وزن پایین در ساختار سینی کابل ها استفاده می گردد.

 

انواع سینی کابل صنعتی

نردبان کابل

این نوع از سینی کابل ها به شکل نردبان تولید می گردد. فاصله میان هر پله این سینی کابل موجب می گردد تا جریان ها به شکل بهتری در کابل ها جریان پیدا کند. همچنین وجود این پله ها موجب می شود که کابل ها از هر نقطه دلخواه به مسیر نردبان کابل وارد و یا از آن خارج گردند.

ترانکینگ

این نوع از سینی کابل صنعتی بیشتر به منظور محافظت از کابل های مخابراتی مورد استفاده قرار میگیرد‌. این نوع سینی کابل به گونه ای است که اطراف این سینی کابل ها به طور کامل پوشیده است، امکان اثرگذاری نویز های الکتریکی در کابل های مخابراتی به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

سینی کابل مشبک

این نوع از سینی کابل صنعتی بیشتر برای عبور کابل های کوچک مورد استفاده قرار می گیرند. از لحاظ جریان هوای عبوری، این نوع از سینی کابل ها مانند نردبان های کابل عمل می نماید.

 

 

الکترو برق آران تولید کننده و توزیع کننده انواع سینی کابل در تبریز . جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

« ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام الکترو برق آران روی لینک کلیک کنید. »

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.