بست اسپید و مزایای آن

بست اسپید و مزایای آن

بست اسپید و مزایای آن

بست اسپید از جمله تجهیزات و لوازم جانبی تاسیسات به کار رفته در ساختمان ها و صنایع میباشد که به علت ویژگی هایی که دارد در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. این دسته از تجهیزات عمدتا از دو حلقه فلزی تشکیل گردیده. روی این حلقه ها معمولا لوله فلزی مورد نظر نصب شده و سپس حلقه بالایی از طریق پیچ و مهره به آن متصل می شوند.

این نوع از بست ها عمدتا در تاسیسات لوله کشی و به خصوص تاسیسات برق ساختمان ها و دیگر صنایع به کار میرود. این نگهدارنده ها در ابعاد و اندازه های گوناگونی تولید میشوند و هر یک لوله ای با سایز مخصوص را می توانند نگه دارند. به همین دلیل قبل از خرید بست اسپید باید به سایز لوله موجود در تاسیسات توجه کرد.

کاربرد بست اسپید

معمولا سیستم های لوله کشی موجود در صنایع از کنار دیوارها و یا زیر سقف ها عبور می کنند. به همین دلیل باید آن ها را به وسیله تجهیزات بخصوصی به دیوار و یا سقف متصل کرد. یکی از این تجهیزات، بست اسپید میباشد.

این بست ها وظیفه دارند لوله و اتصالات موجود در صنایع گوناگون را به دیوار و یا سقف متصل نموده و از آنها نگهداری کنند‌. این دسته از تجهیزات باید به گونه ای طراحی شوند  که به خوبی بتوانند وزن لوله های موجود در صنایع را تحمل کنند . بست های اسپید معمولا جهت  نگهداری لوله ها و اتصالات فلزی به کار گرفته می شوند.

مراحل تولید بست اسپید

جهت تولید این دسته از لوازم و تجهیزات جانبی ورق های فولادی در ابعاد و اندازه های معینی برش داده می شوند. سپس فرم مورد نظر به آن ها داده شده و سپس مورد سوراخکاری قرار می گیرند. در اخر به منظور افزایش دوام و پایداری این تجهیزات عمدتا سطح آن ها از طریق عملیات آبکاری گالوانیزه می گردد. این عمل موجب می شود تا طول عمر بست تولید شده افزایش پیدا کرده و در برابر رطوبت و خوردگی از خود مقاومت بسیار خوبی نشان دهد.

 

انواع بست اسپید

به طور کلی بست های موجود در صنایع بر حسب نوع کاربرد و عملکردشان ، به دسته های گوناگونی تقسیم بندی می گردند. بست های اسپید نیز از این قاعده مستثنی نیستند و بر اساس کاربردی که دارند، به دسته ی گوناگونی تقسیم بندی می شوند. از جمله انواع پرکاربرد نگهدارنده اسپیت می توان به موارد زیر اشاره نمود:

بست دو طرفه اسپیت

در این نوع از بست اسپید، معمولا لوله مورد نظر در محل مشخص شده قرار گرفته و قسمت دوم بست از طریق دو پیچ و مهره لوله را نگه می دارد. عمدتا فرآیند نصب این بست ها به سبب ویژگی های ظاهری که دارد، زمانبر هستند. اما این دسته از تجهیزات نسبت به سایر مدل های موجود در بازار از استحکام و پایداری بیشتری برخوردار میباشند.

بست یک طرفه اسپیت 

زمان نصب این نوع از بست اسپید، از بست های دو طرفه کمتر میباشد. به همین دلیل در محیط هایی که استحکام و پایداری لوله از اهمیت زیادی برخوردار نبوده از این بست ها استفاده می گردد.

بست روکش دار

از دیگر بست های پرکاربرد در صنایع می توان به بست روکش دار اشاره نمود. عمدتا در سطح این توع از بست ها عمدتا روکش های پلاستیکی قرار داده می شود. این روکش ها از بست در برابر رطوبت و خوردگی محافظت می نماید. به همین دلیل معمولا در محیط هایی که رطوبت زیادی وجود دارد، از این بست ها استفاده می شود.

 

مزایای استفاده از بست اسپید

کاهش هزینه ها

به طور کلی طراحی به خصوص این تجهیزات سبب گریده تا این نوع از بست های موجود در بازار ضمن داشتن استحکام بسیار بالا از قیمت بسیار مناسب نیز برخوردار باشند. به همین جهت استفاده از این بست ها در تاسیسات لوله کشی ساختمان ها تا حد زیادی می تواند در هزینه ها صرفه جویی کند‌.

سرعت نصب بالا

طراحی منحصر به فرد این تجهیزات سبب گردیده تا سرعت نصب آن ها به طور قابل توجهی افزایش پیدا کند. بست های قدیمی عمدتا از طریق فرآیند جوشکاری به دیواره ها و لوله ها متصل می شدند. به همین دلیل معمولا استفاده از آن ها زمان نصب تاسیسات لوله کشی، را افزایش می داد. طراحی به خصوص بست اسپید سبب می شود تا این دسته از تجهیزات روند اجرای لوله کشی با سرعت انجام شود.

کاربرد متنوع

معمولا بست های اسپید به گونه ای طراحی شده اند که در تاسیسات برقی ساختمان ها و صنایع و نیز تاسیسات لوله کشی قابلیت استفاده داشته باشد. به همین جهت از این بست ها می توان در صنایع گوناگون استفاده نمود.

الکترو برق آران ارائه دهنده انواع لوله فولادی برق با مارک ساوه و خاور در تبریز .جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

« ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام الکترو برق آران روی لینک کلیک کنید. »

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.