انواع ورق فولادی در تولید سینی کابل

انواع ورق فولادی در تولید سینی کابل

 انواع ورق فولادی در تولید سینی کابل

ورق روغنی

نامگذاری ورق های روغنی را اصطلاحی عامیانه و بر مبنای وضعیت ظاهری این نوع ورق شکل داده است. ورق های فولادی (فلزی) به دو صورت کلی نورد (تولید) می شوند. نورد سرد (ورق روغنی ) و نورد گرم (ورق سیاه).

نام دیگر ورق روغنی ورق با نورد سرد است اصطلاح عامیانه ورق هایی است که با تکنولوژی نورد سرد تولید می شوند، در این فرآیند ورق های با ضخامت بالا توسط نورد به ضخامت های پایین تر تبدیل می شوند.

در این فرآیند به علت استفاده از نورد سرد کیفیت ظاهری ورق های نورد شده بسیار عالی می باشد، از این رو از این نوع ورق ها بیشتر در کاربردهایی که ورق ظاهر جسم را تشکیل می دهد استفاده می شود.

ورق های روغنی بسته به نوع آلیاژ و همچنین عملیات حرارتی صورت گرفته بر روی آنها به چند دسته کلی ) و *ورق های معمولی (مانند ST۱۲ *ورق های نیمه کشش (مانند ST۱۳ورق های فوق کشش ) تقسیم می شوند. ST۱۴ 

ورق سیاه

ورق سیاه دردو نوع ورق سیاه صنعتی و ورق سیاه معمولی و در استانداردهای مختلف تولید می شود که این مجموعه تنها در نوع معمولی آن استاندارد st ۳۷و در نوع صنعتی آن استاندارد st ۵۲، A۲۸۳ – GR C، A۲۸۵-GR C، A۵۱۶ –GR ۶۰ ,۷۰را فروش دارد 

ورق گالوانیزه

ورق آهنی است که با روی پوشانده شده باشد. این ورق آهن ، حتی اگر پوشش آن هم شکستگی پیدا کند، از زنگ زدن محفوظ می‌ماند.

ماهیت آهن گالوانیزه  :  در آهن گالوانیزه ، بین آهن و روی ، پیلی الکتروشیمیایی تشکیل می‌شود که در آن روی به جای آهن به عنوان آند و آهن به عنوان کاتد بکار می‌رود.

روش گالوانیزاسیون : در گالوانیزاسیون ، فلز با قابلیت خورندگی و زنگ زدگی را در مذاب یک فلز فاقد این ماهیت ها فرو می‌برند و بیرون می‌آورند تا سطح آن از یک لایه فلز غیر قابل خورندگی و زنگ زدگی پوشیده شود.

مثلا ورقه های نازک آهنی را در مذاب فلز روی فرو می‌برند و بیرون می‌آورند تا سطح آنها از فلز روی پوشیده شود و آهن سفید یا آهن گالوانیزه تهیه شود .این محصول درساخت تاسیسات الکتریک از جمله سینی کابل کاربرد دارد

الکترو برق آران تولید کننده و توزیع کننده انواع سینی کابل و لوازم جانبی سینی کابل در تبریز . جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

« ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام الکترو برق آران روی لینک کلیک کنید. »

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.