انواع مختلف کلید و پریز

انواع مختلف کلید و پریز

کلید و پریز علاوه بر اینکه در خانه کاربرد بسیاری دارند،یکی از مهم‌ترین جزئیات در دکوراسیون داخلی نیز محسوب می‌شوند. انتخاب مدل متناسب با کاغذ دیواری‌ها و کفپوش‌های منزل در جذابیت بیشتر محیط تأثیر بسیاری دارد.

انواع مختلف کلید و پریز

کلید و پریز دارای انواع مختلفی هستند.  این محصولات علاوه بر مدل‌های مختلف دارای طرح‌های متنوعی همچون مدرن و کلاسیک و رنگ بندی های مختلفی از جمله سفید، مشکی، طلایی، سیلور و… هستند.

کلید پریز لمسی

یکی از جدیدترین محصولات لوکس در بازار امروز کلیدهای لمسی هستند. به جای فشار دادن کلید برای خاموش و روشن‌ شدن چراغ تنها کافی است آن را لمس نمایید.  امکان استفاده از کلید لمسی در تمام قسمت‌های خانه وجود دارد و با استفاده از آن میتوان تعداد کلیدهای مورد نیاز را کاهش داد. یکی دیگر از مزیت مهم این محصولات لوکس، امکان کنترل از راه دور بوده و این کلیدهای لمسی یکی از اجزای خانه هوشمند محسوب میگردند.

کلید-و-پریز-لمسی

کلید و پریز کارتی

این نوع کلید و پریز بیشتر در هتل ها و ادارات کاربرد دارد.این نوع محصولات نیز تنوع رنگی بسیاری دارند.

این نوع کلید و پریز دارای یک محفظه برای قرار دادن کارت بوده. و با قرار گرفتن کارت در محفظه سنسورها کنتاکت را فعال می‌کنند و برق محیطی مورد نظر جریان پیدا می‌کند. در واقع این محصول بهترین راهکار برای افرادی که فراموش می‌کنند همه‌ی لامپ‌ها را خاموش کنند، محسوب می‌شوند.

کلید-کارتی

کلید پریز روکار

 پریزها و کلیدهای روکار کاملا داخل دیوار قرار نمی‌گیرند. این نوع کلید و پریزها مقاومت بیشتری دارند و هنگام کشیدن از دیوار خارج نمی‌شوند. به همین دلیل بیشتر از این نوع کلیدها و پریز ها در فضاهای صنعتی استفاده میشود.

کلید-رو-کار

انواع کلید و پریز روکار

کلید و پریز روکار صنعتی

یکی از مهم‌ترین کاربردهای محصولات روکار در صنعت، کلید و پریز روکار صنعتی میباشد. نمونه‌های صنعتی این محصولات ارت دار بوده و همچنین در صورتی که در محیط‌های غیر مسقف به کار روند، باید دارای درپوش نیز باشند. وجود درپوش بر روی این نوع پریز ها از ورود حشرات به داخل پریز و همچنین بارش باران در پریز و کلید و هم چنین ایجاد اتصالی پیشگیری می‌کند.

پریز صنعتی

کلید و پریز روکار فانتزی

اگر دنبال طرحی خاص و جذاب هستنید کلید و پریزهای فانتزی انتخاب مناسبی است. بطور مثال صفحه‌های آن‌ها به جای اینکه صاف باشد، مورب است.

کلید و پریز فانتزی

کلید و پریز روکار ضد آب

یکی از انتخاب های مناسب برای محیط های مرطوب کلید و پریز ضد آب  است. زیار باید این نکته را مورد توجه قرار داد که قرار گرفتن کلید و پریز در معرض رطوبت، خطرات بسیاری به دنبال خواهد دارد.

پریز-روکار-ضد-آب

کلید پریز توکار

متداول‌ترین نوع کلیدها و پریزها از نوع توکار میباشند . معمولا در خانه‌ها و محیط‌های کاری و اداری از پریزها و کلید توکار استفاده میگردد. در این نوع محصول تنوع مدل و طرح آن‌ها نسبت به پریزهای روکار بیشتر بوده و برای فضاهای مسقف مناسب مباشند.

کلید-توکار

« ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام الکترو برق آران روی لینک کلیک کنید. »

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.