انواع لوله ها

انواع لوله ها

انواع لوله ها

در این بخش قصد داریم شما را با انواع لوله ها آشنا کنیم.

  • لوله صنعتی

لوله صنعتی به لوله ای از جنس فولاد ساده کربنی گفته می شود که از طریق فرم دهی ورق سیاه به صورت بدون درز تولید شده و بدون تست برای مصارف ساختمانی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

  • لوله گالوانیزه

لوله گالوانیزه صنعتی با استفاده از ورق گالوانیزه تولید می گردد.لوله گالوانیزه برای انتقال آب و بیشتر برای ساخت و ساز مناسب است.

  • لوله گازی

لوله های فولادی مورد استفاده در سیستم های خانگی عموما به صورت گلوانیزه تولید می گردند و به دو صورت لوله گاز توکار و لوله گاز روکار شناخته می شود.لوله های گازی به دو دسته لوله گازی بدون درز و لوله گازی درزدار تقسیم می شوند.

لوله گازی بدون درز : لوله گازی بدون درز عموما در مصارف توکار مورد استفاده قرار می گیرد و هنگام تولید مورد تست های غیر مخرب و مخرب قرار میگیرند.

لوله گازی درزدار : این لوله عموما برای مصارف روکار در نظر گرفته می شوند.این لوله ها بلافاصله پس از تولید مورد تست های غیرمخرب از قبیل اولتراسونیک  ، رادیوگرافی و جریان های گردابی قرار می گیرد.لوله گاز روکار عموما برای اجرا و راه اندازی انشعاب درون ساختمان و یا لوله کشی درون شهری استفاده می شود.

  • لوله جدارچاه

لوله جدارچاه به لوله هایی گفته می شود که اساس و ستون چاه از محیط بیرونی تفکیک و جدا می شوند.در این موارد و پروژه ها لوله ای باید به کار گرفته شود که جنس آن از فلز مقاوم در برابر خوردگی باشد.

  • لوله داربست

لوله داربست،اسکلت بندی سازه های داربستی را تشکیل می دهد.این لوله ها در دسته لوله های درزدار قرار دارند و در تولید آن ها از ورق سیاه استفاده می شود.از لوله های داربستی برای دسترسی به نقاط سخت ساختمان برای ساخت وساز استفاده می شود.

اجزای لوله داربستی:

  1. لوله داربستی
  2. کفشک پایه
  3. کفشک فلزی
  4. تخته داربست
  5. مغزی
  6. کاور
  • لوله مانیسمان

لوله مانیسمان نوعی لوله بدون درز می باشد که به دلیل نبود جوش در آن کاربرد فراوانی در صنعت دارد.به نوعی این لوله بیشتر برای سرویس های انتقالی با فشار جزئی کاربرد دارند.جنس این لوله از فولاد کربنی می باشد و می تواند در سرویس هایی با دمای بالاتر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

  • لوله اسپیرال

لوله اسپیرال به لوله های فولادی مارپیچی یا نوردگرم گفته می شود که طر فرآیند اسپیرال نوار فولادی کم کربن و یا کم آلیاژ به گونه ای نورد می شود که جهت آن با مرکز لوله در یک زاویه باشدمهم ترین قسمت این لوله ها  به دلیل استحکام آنها قسمت جوش دار است.

  • لوله تست آب

لوله تست آب از پرکاربرد ترین لوله های درزدار با  PH خنثی است.لوله گالوانیزه تست آب با فرآیند شکل دهی سرد از ورق فولادی تولید می گردد.درز جوش آن تست شده و پس از تایید از طریق گالوانیزاسیون گرم پوشش دهی می شود.

الکترو برق آران ارائه دهنده انواع لوله فولادی برق با مارک ساوه و خاور در تبریز .جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

« ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام الکترو برق آران روی لینک کلیک کنید. »

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.