انواع لوله خرطومی و ویژگی های آنها

انواع لوله خرطومی و ویژگی های آنها

انواع لوله خرطومی و ویژگی های آنها

لوله خرطومی از جمله پرکاربردترین انواع لوله هاست که به منظور برق کشی در انواع سازه ها و ساختمان سازی ها بکار میرود. در ساخت ساختمان برق کشی یکی از امور ضروری بحساب میآید که اجرای آن باید بر اساس استاندارهای لازم و بر اساس اصول ایمنی صورت گیرد. چون در صورت عدم توجه به اجرای اصولی و نکات ایمنی ممکن است منجر به بروز حادثه و پیامدهای ناگوار گردد.

لوله های خرطومی

به دلیل هادی بودن سیم های برق ، سیم ها جریان برق را از خود عبور می دهند، از این رو باید در پوشش های مناسب و عایق نگهداری گردند تا دچار آسیب و یا منجر به برق گرفتگی نشوند. انواع لوله های مختلفی در صنعت لوله کشی برق برای هدایت سیم های برق استفاده می شوند، از جمله لوله فولادی گالوانیزه گرم و سرد، لوله pvc، لوله پلی اتیلن و لوله پلی آمید.

در ساخت لوله خرطومی به عنوان پرکاربردترین لوله های برق، از گرانول پی وی سی به همراه مواد دیگر با رعایت اصول ایمنی استفاده می گردد. به همین دلیل این نوع لوله ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند و برای لوله کشی برق ساختمان استفاده می گردد.

 

انواع لوله های خرطومی

  • لوله خرطومی معمولی

لوله خرطومی معمولی دارای سطحی خرطومی شکل و صیقلی میباشد و جهت عبور سیم های برق بر روی دیوار مورد استفاده قرار می گیرد. مشکل این نوع لوله این است که لوله خرطومی ساده از انعطاف بالایی برخوردار نیست و  هنگام استفاده در مسیرهای دارای پیچ و خم ممکن است شکسته شود.

در هنگام استفاده از این نوع لوله باید احتیاط های لازم رعایت شود. لوله خرطومی بر خلاف لوله خرطومی نسوز، مقاومت لازم را در برابر حرارت و آتش ندارد.

  • لوله خرطومی نسوز PVC

نمونه های نسوز از نظر ظاهر همانند لوله خرطومی معمولی میباشند، اما از انعطاف پذیری بسیار بالاتری برخوردار هستند. روکش لوله های نسوز از جنس pvc می باشد. مقاومت و استحکام این لوله ها در برابر آتش و حرارت بالا ایده آل بوده، از این رو در هنگام آتش سوزی آسیبی به سیم های برق وارد نمی گردد. این نوع لوله نسوز و نشکن برای عبور کابل های برق هم بر روی دیوار سلاختمان و هم در داخل آن استفاده می شود.

  • لوله خرطومی فلزی یا فلکسی

لوله خرطومی فلزی دارای استحکام بیشتری نسبت به لوله های خرطومی معمولی است و در انواع روکش دار و بدون روکش تولید و عرضه می گردد. این نوع لوله بیشتر در فضاهای صنعتی و ساختمانی بکار می روند.

  • لوله خرطومی کشاورزی

لوله های خرطومی کشاورزی جهت آبیاری بکار می روند از جنس پی وی سی بوده  و در برابر خوردگی مقاومت بالایی دارند. این نوع لوله در برابر جریان برق نارساناست و انعطاف پذیری بالایی دارند. همچنین این لوله ها مقدار زبری پایین و طول عمر بالایی برخوردار هستند.

  • لوله خرطومی پلی اتیلن

این لوله ها از یک رشته پلی اتیلن و یک مفتول فولادی ساخته شده است. این لوله ها در سایزهای ۱۰-۱۵-۲۰-۳۰ سانتیمتری و طول ۴ متر تولید می گردد. این لوله دمایی بین -۲۰ تا +۱۵۰ درجه سانتی گراد را تحمل میکند.

لوله خرطومی پلی اتیلن قابلیت انعطاف پذیری بالایی داشته و بعد از حالت دهی به آن، در همان وضعیت باقی می ماند. لوله های پلی اتیلن به صورت پیچی داخل یکدیگر می روند و نیازی به رابط ندارند. همچنین این محصول در برابر نور و تابش آفتاب نیز از مقاومت خوبی برخوردار است.

  • لوله خرطومی هواکش

از لوله های هواکش برای تخلیه و انتقال هوا از محیط های مختلف، استفاده می شود. این لوله ها به دلیل انعطاف پذیری بالا و وزن مناسبی که دارند، یکی از بهترین گزینه ها برای لاین انتقال هوا محسوب می گردند. از جمله پرکاربردترین لوله های هواکش می توان به لوله فلکسیبل هوا دولایه که در اصطلاح به آن کومبی نیز می گویند، اشاره نمود.

 

الکترو برق آران توزیع کننده انواع لوله خرطومی در تبریز . جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

« ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام الکترو برق آران روی لینک کلیک کنید. »

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.