انواع سیستم اعلام حریق 

انواع سیستم اعلام حریق 

انواع سیستم اعلام حریق

تجهیزات اعلام حریق نقش به سزایی در اطفا حریق و خاموش کردن بموقع آتش دارند. هنگامی که آلارم این هشدار دهنده ها خبر از آتش سوزی می دهند قبل از این که آتش گسترش یابد امکان کنترل آتش وجود دارد. حتی در صورتی که نوع آتش طوری باشد که نتوان آن را سریعا مهار نمود، سیستم های اعلام حریق باعث صرفه جویی در زمان میگردتد تا آتش نشان ها بتوانند در سریع ترین زمان ممکن به محل حادثه برسند.
انواع سیستم اعلام حریق
الف) سیستم اعلام حریق موضعی (خانگی)
ب) سیستم کشف و اعلام حریق خودکار متعارف (معمولی)
ج) سیستم کشف و اعلام حریق خودکار با قابلیت آدرس دهی

الف) سیستم اعلام حریق موضعی (خانگی)

این نوع سیستم معمولا نسبت به دود حساس بوده و دارای یک آژیر کوچک در داخل کاشف میباشند و از باتری یا برق شهر تغذیه می‌نمایند.
تجهیزات اعلام حریق خانگی اکثرا در ساختمان‌های کوچک مورد استفاده قرارمیگیرند.
این سیستم‌ها را می‌توان در ساختمانهای یک طبقه مورد استفاده قرار داد. کاشفهای حریق موضعی را نباید در ساختمان‌های بیش از یک طبقه و یا در یک فضای دوبلکس مورد استفاده قرار داد.
بهتر است جهت نصب سیستم اعلام و اطفا حریق حتما از افراد متخصص که مورد تایید سازمان آتش نشانی آتش نشانی هم هستند استفاده کنید. بعد از نصب و راه اندازی سیستم اعلام حریق خانگی در ساختمان نصب این سیستم‌ها باید به تایید کارشناس سازمان آتش نشانی برسانید.

ب) سیستم کشف و اعلام حریق خودکار متعارف (معمولی):

این سیستم ها از یک مرکز کنترل کننده و صفحه نشان دهنده، شستی ها، کاشف ها و تجهیزات هشدار دهنده حریق تشکیل گردیده اند. مرکز کنترل این سیستم از برق شهر تغذیه میکند و به برق باتری نیز مجهز است.
این دستگاهها اکثرا از 1 تا 32 مدار ساخته میشوند و هر مدار به وسیله دو رشته سیم که بر روی آنها تعدادی کاشف و شستی اعلام حریق نصب شده یک منطقه را پوشش میدهد.

ج) سیستم کشف و اعلام حریق خودکار با قابلیت آدرس دهی:

این نوع سیستمها از یک مرکز کنترل کننده و صفحه نشان نمایش، شستی ها، کاشف ها و تجهیزات هشدار دهنده حریق تشکیل شده اند. مرکز کنترل این سیستم از برق شهر تغذیه میکند و به برق باتری نیز مجهز میباشد. این دستگاه ها معمولا از 1 تا 8 مدار تشکیل میشوند. در این سیستم مدارها بصورت حلقوی بوده، یعنی دو رشته سیم از خروجی هر مدار خارج و پس از نصب کاشف ها و شستی ها بر روی آن مجددا وارد ورودی های مدار در دستگاه مرکزی می گردند و تشکیل یک حلقه (لوپ) را میدهند.
امتیاز این سیستم ها نسبت به سیستمهای متعارف یا معمولی در دقت تشخیص علایم کاذب و نشان دادن مکان دقیق کاشف یا شستی میباشد.

الکترو برق آران تولید کننده و توزیع کننده انواع سیستم اعلام حریق در تبریز . جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

« ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام الکترو برق آران روی لینک کلیک کنید. »

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.