نصب و راه اندازی کنترل پنل سیستم اعلام حریق

نصب و راه اندازی کنترل پنل سیستم اعلام حریق

نصب و راه اندازی کنترل پنل سیستم اعلام حریق

در مرحله اجرای تاسیسات برقی ساختمان در حین ساخت ساختمان ، تمامی سیم کشی ها مطابق با نقشه ای است که برند تولید کننده سیستم اعلام حریق ارائه کرده است . سپس در مرحله نازک کاری و پس از کچ کاری ، نصب دتکتورو بخش کنترل پنل آن به همراه کلید و پریزها و دیگر بخش های برقی نصب می شود . بعد از اتمام عملیات ساختمانی و از بین بردن تمامی گرد وخاک ها باید کنترل پنل به دتکتورها و المان ها نصب شوند. حالا میخواهیم با نصب و راه اندازی کنترل پنل سیستم اعلام حریق بیشتر اشنا شویم.

 

مراحل نصب کنترل پنل

  1. ابتدا باید از قطع برق سیستم کنترل پنل مطمئن شویم.
  2. برای جلوگیری از خسارت ، باتری ها را از درون جعبه خارج می کنیم.
  3. پس از آزمایش سیم کشی ، مقومت های انتهای خط را از ترمینال جدا می کنیم و آن ها را به ترمینال آخرین دتکتور و آخرین آژیر هرم دار وصل می کنیم.
  4. سپس کلیه آژیرها و دتکتورها را وصل می کنیم.
  5. تکمیل بودن مدار سیم کشی را به وسیله یک اهم متر چک می کنیم.
  6. مطئین می شویم که به هر شستی مقاومت 470 اهم متصل باشد زیرا در غیر اینصورت نشانگر اشکال مدار اتصال کوتاه به جای حالت اعلام حریق روشن خواهد شد.
  7. هنگامی که از محکم بودن همه اتصالات و عایق روی سیم ها مطمئن شدیم ، باطری ها را در جای خودش قرار می دهیم و درب جلوی دستگاه را در جای خودش قرار می دهیم و در انتها دستگاه را به برق وصل می کنیم.

توجه : نصب و راه اندازی سیستم اعلام حریق باید توسط افراد متخصص انجام شود.

 

مراحل نصب اعلام حریق زیتکس

مراحل نصب اعلام حریق زیتکس نیاز به دقت بالایی دارد.برای نصب اعلام حریق بهتر است مراحل به ترتیب انجام شود . اعلام حریق زیتکس گاهی بر روی تلفن همراه فعال سازی می شود که امکان نصب آن بسیار ساده است.

مراحل نصب اعلام حریق زیتکس شامل نقشه خوانی ، نصب دتکتورها ، نصب شاسی ها و نصب آژیرها است.

با توجه به اینکه امکان نصب توکار و روکار سیستم اعلام حریق وجود دارد و با توجه به شرایط ، می توانید از هر روش برای نصب استفاده کنید. نکته مهم در نصب اعلام حریق ، نقشه خوانی صحیح و تطبیق آن است.پس همانطور که گفته شد مراحل نصب اعلام حریق زیتکس بسیار ساده است و نیازبه دقت بالا دارد.مراحل نصب اعلام حریق زیتکس شامل نصب دتکتورها و نصب شاسی و آژیر است.

نصب دتکتورها شامل دو پایه برای ورودی و خروجی مثبت و دو پای برای ورودی و خروجی منفی و یک پایه برای چراغ ریموت اندیکاتور می باشد.دتکتورها به صورت موازی به یکدیگر متصل می شوند.

در نصب شاسی و آژیر 4 پایه مشخص شود . 2 پایه برای ورودی و خروجی مثبت است و دو پایه دیگر برای ورودی و خروجی منفی است.

الکترو برق آران تولید کننده و توزیع کننده انواع سیستم اعلام حریق در تبریز . جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

« ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام الکترو برق آران روی لینک کلیک کنید. »

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.