رنگ کردن لوله پلیکا

رنگ کردن لوله پلیکا

رنگ کردن لوله پلیکا

پی وی سی یکی از انواع پلیمرها و کوپلیمرها،یا به زبان ساده تر یک نوع پلاستیک است که در ساخت بسیاری از ابزار از جمله لوله پلیکا از آن ها استفاده می شود.

رنگ آمیزی آن ها شاید به دلیل سطح بیرونی شفاف و لیزری که دارند کمی دشوار و یا حتی غیرممکن بنظر برسد اما در واقع اینکار بسیار آسان است و در ادامه مطلب به روند رنگ آمیزی می پردازیم.

مواد pvc ترکیباتی دارند که در برابر آب مقاومت می کنند و همین موضوع از چسبیدن رنگ و مواد دیگر به آن جلوگیری می کند.

مواد و ابزار لازم برای نقاشی لوله pvc

برای رنگ آمیزی پی وی سی،به سنباده نرم،یک شیشه استون،دستمال پارچه ای تمیز و اسپری رنگ نیاز داریم.بهتر است رنگی که تهیه می کنیم برای رنگ آمیزی مواد پلاستیکیئ فرمول بندی شده باشد زیرا این نوع رنگ ها نیازی به پوشش آستری ندارند.همچنین می توانیم از رنگ های اکریلیک ساختمانی استفاده کنیم اما باید این نکته را یادآور شویم که رنگ آمیزی با قلم مو کمی دردسر ساز است و ممکن است رد آن روی سطح کار بماند و ظاهر کار را خراب کند.

هنگام استفاده از اسپری رنگ ، استفاده از وسایل ایمنی چون ماسک و دستکش فراموش نشود.

آماده سازی محیط کار

استفاده از اسپری نیازمند آماده سازی محیط کار است زیرا گرد اسپری تا حدی به اطراف پراکنده می شود و این اتفاق حتی با تمرکز کامل برای کنترل اسپری نیز امکان پذیر نیست بنابراین سطح زیر کار را با پارچه،روزنامه و هرچیز دیگری که برای اینکار مناسب می دانید بپوشانید.بهترین نوع پوشش دهی استفاده از پارچه کرباس می باشد که رنگ را به خود جذب میکند و مانع از پخش شدن رنگ روی زمین می شود و همچنین در نظر داشته باشید که این نوع پارچه ها بسیار سبک و ارزان می باشند.توجه داشته باشید که محیط کار حتما دارای تهویه هوای مناسب باشد.

آماده سازی سطح کار

آماده سازی و زیر سازی سطح پی وی سی اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا نتیجه نهایی کار تا حد زیادی بستگی به این مرحله دارد.

ابندا سطح بیرونی که می خواهیم رنگ آمیزی کنیم سنباده می زنیم.سنباده های کاغذی و پارچه ای انعطاف پذیری بالایی دارند.با یک تکه سنباده نرم با درجه زبری 220 تا 600 کل سطح را به طور یکنواخت سنباده می زنیم.فقط کافی است تا لیزی لایه رویی سطح کار کم وبراقیت آن تا حدی کدر شود 0و نیازی به سنباده زدن بیش از حد نیست.استفاده از سنباده زن های برقی توصیه نمی شود زیرا باعث تراشیده شدن بیش از حد سطح کار می شود.

بعد از سنباده زدن یک تکه پارچه  را به استون آغشته کرده و سطح کار را خوب تمیز می کنیم.اینکار قطعات و ریزه های سست را قبل از رنگ آمیزی جدا می کند و همچنین باعث انبساط پلاستیک شده و منافذ بسیار ریزکه با چشم دیده نمی شوند را باز می کندذر نتیجه قدرت چسبندگی رنگ افزایش می یابد.استفاده بیش از حد از استون باعث خوردگی و تضعیف ساختار پلاستیک می شود.

انواع لوله پلیکا نسوز سه ستاره سمنان در الکتروبرق آران

اجرای رنگ با قلم مو

رنگ کردن پی وی سی با قلم مو کمی دشوار تر است با این حال ممکن است قطعه ای که میخواهیم آن را رنگ کنیم در جایی قرار گرفته باشد که امکان اسپری کردن رنگ در آن مکان وجود نداشته باشد.

در این مواقع بعد از آماد سازی های لازم و تمیزکاری با استون و خشک شدن قطعه،یک لایه نازک آستری روی سطح میزنیم.پوشش آستری برای چسبیدن رنگ ضروری است.آستری های سفید مات بهترین گزینه برای سطوح چی وی سی هستنند زیرا باعث زیبایی و وضوح رنگ می شوند.

بعد از خشک شدن آستری لایه اول رنگ را با حرکات آرام و کوتاه قلم مو می زنیم.می توانیم از چند لایه رنگ استفاده کنیم تا به نتیجه دلخواه برسیم.از لایه های نازک رنگ استفاده می کنیم تا مانع از شره کردن رنگ روی سطح کار شویم و همچنین این کارهم در تسریع خشک شدن رنگ و هم شکل ظاهری سطح کار کمک می کند.

اجرای رنگ با اسپری

در این مرحله بعد از سنباده زنی و تمیزکاری به رنگ کردن می رسیم و نیازی به آستری نداریم.به آهستگی و با افشانه های کوتاه و پشت سر هم لایه ای نازک از رنگ روی پی وی سی می پاشیم و برای زیبایی کار از چند لایه رنگ استفاده می کنیم.در رنگ آمیزی چند لایه،بعد از رنگ آمیزی نیم ساعت صبر می کنیم تا لایه اول خشک شده و سپس لایه های بعدی را اعمال می کنیم.

 

الکترو برق آران ارائه دهنده انواع لوله پلیکا در تبریز .جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

« ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام الکترو برق آران روی لینک کلیک کنید. »

 

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.