تفاوت کلید و پریز توکار و روکار

تفاوت کلید و پریز توکار و روکار

تفاوت کلید و پریز توکار و روکار

کلید و پریزها امروزه به عنوان المانی اصلی از دکوراسیون داخلی ساختمان‌ ها شناخته می شوند. امروزه با توجه به نیاز و سلیقه مصرف کنندگان، کلید و پریزها در تمامی خانه ها و اماکن با شکل و ظاهری مختلف یافت می شوند. کلید و پریزها در رنگها و انواع گوناگونی تولید و به دست مشتریان می رسند تا بدین وسیله با هر مکانی متناسب بوده و به زیبایی آن محیط کمک نمایند.

کلید و پریزها علاوه بر شکل ظاهری در دو نوع روکار و توکار در ساختمان ها و فضاهای بیرونی تولید میشوند.

کلید و پریزهای توکارن

در سیم کشی ساختمان ها، سیم ها به وسیله لوله های نصب، در داخل دیوارها به یکدیگر متصل می گردند. به همین جهت مهندسان در هر نقطه ای از ساختمان که نیاز به وجود تجهیزات برقی باشد، قسمت کوچکی از سیم را از لوله نصب بیرون آورده و نمایان مینمایند.

در فرایند نصب کلید و پریز توکار، ابتدا باید در داخل دیوار قوطی کلید پریز توکار قرار داده شود و سپس کلید و پریز به همراه یک چنگکی داخل دیوار جایگذاری گردد.

همچنین برای زیبا سازی محل قرارگیری این المان ها، یک کادر و حلقه بر روی آن نصب میکنند. نصب کلید و پریزهای توکار به دلیل کنده کاری دیوار محل، دارای دشواری بیشتری نسبت به انواع کلید و پریز روکار می باشد. کلید و پریزهای توکار در رنگبندی ها و مدل های گوناگونی در بازار به فروش می رسند و مشتریان این کالا ها را به راحتی  متناسب با دکوراسیون خانه خود خریداری مینمایند.
همانطور که گفته شد، کلید و پریزهای توکار انتخاب مطلوب تری برای حفظ زیبایی دیوارها و کف ساختمان ها میباشد. به این علت، اغلب در بیشتر فضاهای داخلی ساختمان های سراسر شهر، کلید و پریزها توکار رویت می گردد.

کلید و پریزهای روکار

کلید و پریزهای روکار در مکان هایی که از قبل، در آن ها قوطی توکار تعبیه نشده است، مورد استفاده قرار میگیرند. بدین صورت که یک قوطی روکار بر روی دیوار نصب شده و سپس کلید و پریز را بر روی آن قرار می دهند.

کلید و پریزهای روکار به دلیل مشخص بودن سیم هایروی دیوار، دارای زیبایی کمتری نسبت به انواع توکار می باشند. به این دلیل جهت جلوگیری از به هم ریختن ترکیب زیبایی دیوار و محیط نصب به وسیله سیم ها، از داکت ها و ترانکینگ ها در مرحله نصب کلید و پریزهای روکار، بهتر است استفاده شود.

کلید و پریزهای روکار در رنگبندی و مدل های کمتری نسبت به انواع کلید و پریزهای توکار تولید میشوند. از این رو خرید کلید و پریزهای روکار برای دکوراسیون محیط داخل خانه، مناسب نمیباشد. ولی نصب انواع روکار کلید و پریز در نقاط حساس منزل همچون آشپزخانه و سرویس های بهداشتی که نیازمند امنیت بیشتری به دلیل استفاده زیاد از آب و مایعات مختلف میباشد، توصیه می شود.

به طور کلی کلید و پریز روکار در دو نوع بارانی و ساده تولید میگردد. کلید و پریزهای روکار بارانی دارای مقاومت بالایی میباشند؛ از این رو از این نوع کلید و پریزها در محیط های خارجی ساختمان ها و منازل که دارای شرایط جوی پایداری نمیباشند، استفاده می شود. کلید و پریزهای روکار ساده برخلاف انواع بارانی آن، از استحکام پایین تری برخوردار است و آن ها را در فضاهای داخلی ساختمان ها، ادارات، مغازه ها و… نصب میکنند.

کلید و پریزهای روکار همچون انواع توکار آن دارای طرح های متفاوت و رنگبندی های مختلف نمی باشند و اغلب در رنگ های سفید و طوسی که با اکثر محیط های خارجی خانه ها هماهنگ بوده ، تولید می شوند.

الکترو برق آران ارائه دهنده انواع  تجهیزات صنعتی برق موتلوسان در تبریز .جهت کسب اطلاعات بیشتر  با ما تماس بگیرید.

« ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام الکترو برق آران روی لینک کلیک کنید. »

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.