تفاوت سینی کابل گالوانیزه گرم و سرد!

تفاوت سینی کابل گالوانیزه گرم و سرد!

تفاوت سینی کابل گالوانیزه گرم و سرد!

یکی از پررکاربرد ترین پوششهای سینی کابل، گالوانیزه کردن آن میباشد. این پوشش مقرون به صرفه بوده، در مقابل طیف گسترده ای از مواد شیمیایی محیطی محافظت خوبی از خود  نشان می دهد.
 سینی کابل گالوانیزه شده اگر دچار خراشیدگی یا برش نشود خود ترمیم میباشد و آسیب نخواهد دید.
 سه نوع سینی کابل گالوانیزه وجود دارد که عبارتند از موارد زیر:

1- سینی کابل گالوانیزه سرد

فولاد مورد استفاده جهت ساخت سینی کابل گالوانیزه سرد با استفاده از فرآیند الکترولیز به وسیله غوطه ور کردن آن در یک حمام نمک روی با روی (Zinc) پوشیده شده است. ترکیبی از کربنات، هیدروکسید و اکسید روی یک پوشش محافظ جهت حفاظت از روی تشکیل می دهند. مقاومت در برابر خوردگی به طور مستقیم به ضخامت پوشش و سختی محیط استفاده سینی کابل مربوط می باشد.

2- سینی کابل پیش گالوانیزه (گالوانیزه گرم فابریک)

پیش گالوانیزه نمودن که به‌ عنوان آسیاب گالوانیزه و یا آسیاب غلتکی گالوانیزه نیز شناخته میگردد، با عبور از کویل فولاد از طریق فلز مذاب روی به عمل می آید. در نهایت این کویل ها به اندازه مورد نیاز بریده شده و ساخته میشوند.
مناطقی که به طور معمول در حین ساخت، مانند نواحی برش و جوش پوشش داده نمی شوند، توسط روی پوشانده می‌شوند که به عنوان یک آنود جهت محافظت عمل میکند.

3- سینی کابل گالوانیزه گرم

پس از ساخته شدن و مونتاژ سینی کابل فولادی، کل سینی در حمام فلز مذاب روی غوطه‌ور میشود، در نتیجه تمامی سطوح آن از جمله تمام لبه ها، سوراخ ها و محل های جوش پوشانده میگردند.
ضخامت پوشش به مدت زمانی که هر بخش از سینی در حمام فوق الذکر غوطه ور بوده و سرعت برداشتن آن، بستگی دارد. گالوانیزه گرم نمودن سینی پس از ساخت، یک پوشش بسیار ضخیم تر از فرآیند پیش گالوانیزه ایجاد مینماید.
فرایند گالوانیزاسیون گرم برای سینی کابل مورد استفاده در اکثر محیط های باز و بیرونی و بسیاری از کاربردهای صنعتی با شرایط بسیار سخت توصیه میگردد.

الکترو برق آران ارائه دهنده انواع سینی کابل در تبریز .جهت کسب اطلاعات بیشتر  در خصوص مشخصات سینی کابل و نردبان کابل  با ما تماس بگیرید.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.